Vásárlók Könyve

Vásárlók Könyve - minden, amit mi, fogyasztók, vásárlók átélünk az üzletekben. Jó és rossz tapasztalatok - panaszkönyv és dicsőségtabló...

Facebook

Címkék

adó (1) állami vállalat (1) árképzés (1) barátok közt (2) békéltető testület (2) bkv (3) borotva (1) borravaló (2) budapest airport (1) büfé (1) bukósisak (1) busz (1) calabria étterem (1) cél (2) cliffhanger (2) coffeeshop company (1) copyright (1) csere (1) csokoládé (1) dallas (2) dohányzás (1) egér (1) elektronika (1) elérhetőség (1) étel (1) étterem (2) e kereskedelem (1) facebook (1) fájlmegosztás (1) fapados légitársaság (1) felszolgálási díj (1) fodrász (1) fogyasztható (1) garancia (1) görögország (1) hofi géza (1) hogyantovább (1) ígéret (2) internet (1) interspar (1) intersport (1) jóban rosszban (1) jóbarátok (1) kartell (1) kávé (2) kávézó (1) kerékpár (1) kiss béla (1) kiszolgálás (1) kleen kut (1) komment (1) közgazdaságtan (1) közlekedés (4) kozmetikus (1) küldetés (3) lábnyom (1) letöltés (1) masszázs (1) média (1) media markt (1) metropol (1) minőség (1) minőségét megőrzi (1) monopólium (4) olasz (1) oligopólium (3) panaszkezelés (2) pixmania (1) playersroom (3) poggyász (1) raktár (1) regisztráció (1) reklám (1) repülés (2) rookwool (1) sisak (1) snippet (1) sofőr (1) sorozat (3) szabad verseny (1) szakértő (1) szavazás (2) szinga sport kft. (1) szolgáltatási díj (1) született feleségek (1) taxi (1) tea (1) terméktapasztalat (1) tervgazdaság (1) tesco (1) top shop (1) tv shop (1) ügyfélszolgálat (2) utazás (1) vámpírnaplók (1) vasút (1) vevőszolgálat (1) webjul (1) wizzair (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • SISSI: Én nem tudom,miért fapados,vagy diszkont áron működő a Wizz Air??Az én személyes tapasztalatom,hog... (2012.06.11. 08:48) Wizz Air
  • Gergő1: @honza79: Elmeséled a történetet? (2011.09.12. 19:02) Playersroom
  • honza79: Helo, én is megszivtam ezzel a KFT-vel, jelenleg a D.A.S. neél van a z ügyem, valszeg pereskedés l... (2011.09.12. 14:45) Playersroom
  • Gergő1: @BabelFishy: Ha beperled őket, nagyon szívesen leszek a tanúd. Illetve milyen más összefogásra gon... (2011.09.07. 18:12) Playersroom
  • BabelFishy: És nincs kedved az összefogáshoz?:) Vagy tényleg nem érnek ennyit ezek a dolgok?! Most "Harcos her... (2011.09.07. 10:28) Playersroom
  • Utolsó 20

Hogyan lehet visszélni a monopóliummal? - A rossz példa

2010.08.16. 22:27 :: Gergő1

Ahogy ígértem, most, valamint a következő bejegyzésben gyakorlati példákat próbálok hozni arra, hogy miként használhatja jóra egy vállalat monopolhelyzetét, és miként tud visszaélni vele. Ma a "rossz példát" veszem górcső alá, sajnos ugyanis ez a gyakoribb. Azzal a kiegészítéssel élnék, hogy a "rossz példa" nem egy tiszta monopol, hanem inkább kartellgyanús oligopol piaci helyzet kapcsán kerül bemutatásra.

A helyszín ezúttal a Budapest Airport, pontosabban annak vendéglátóipari egységei. Szeretném hangsúlyozni azt, hogy a bejegyzés szigorúan ezekre a kávézókra/éttermekre/büfékre irányul, nem a teljes reptérre.

Múlt héten kint jártam a repülőtéren, egy barátom hazaérkezését várva. A tervezettnél hamarabb kiértem, összesen több mint egy órát töltöttem Ferihegy 1-en. Mivel ebédidő volt, és én korán és keveset reggeliztem, ennek okán megéheztem. Ráadásul elkövettem azt a hibát, hogy semmilyen ennivalót (se csokit, se gyümölcsöt) nem vittem magammal. Mivel annak a határán álltam már, hogy megfájdul a fejem, kénytelen voltam bemenni egy, a reptér területén találhazó étterembe/büfébe.

Mivel a reptér közelében nincs vendéglátóipari egység (nem csak a kocsmát értem ezalatt!!), ezért a reptéren tartózkodók, amennyiben okvetlenül szükségük van rá, kénytelenek igénybe venni a reptér néhány kávézójának/éttermének egyikét (most nem a vámmentes shopra gondolok a tranzitváróban, hanem a reptér mindenki számára hozzáférhető helyén található boltokra). Ezek száma nem túl nagy, szerintem 5 alatti, bár megmonodm őszintén, nem számoltan meg.

Betértem tehát az egyikbe, ahol egy csokit szándékoztam vásárolni, és vásároltam is, mert hát a szükség nagy úr... De az árakat meglátva kisebb gutaütést kaptam: egy Sport szelet 260 Ft (a városban kb. 100), egy szelet Bounty 490 Ft (a városban kb. 150), egy szendvics 800 Ft (nem is merem ideírni, hogy mennyiért lehet Budapest különböző részein szendvicset vásárolni). Ez azért nagyon durva...

A piac meglehetősen oligopolisztikus jellegű, nagyon kedvezőtlen a fogyasztók számára, a túlkereslettel és a kínálat szűkösségével nagyon durván visszaélnek ezek az üzletek, és a kartell gyanúja az árképzés során nem teljesen zárható ki, bár nyilvánvalóan nehéz lenne bizonyítani azt.

Nagyon kérek mindenkit arra, hogy ne éljen vissza soha ilyen módon monopol/oligopol helyzetével, mert fordított helyzetben senki nem tolerálja jó szájízzel az etikátlan piaci magatartást.


Szólj hozzá!

Címkék: kartell étel étterem monopólium csokoládé kávézó büfé budapest airport árképzés oligopólium

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarlokkonyve.blog.hu/api/trackback/id/tr982226716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása