A fapados légitársaságok szolgáltatásai sok esetben aggodalmat kelthetnek az emberben. Miért ilyen olcsó? Hol van az átverés? És sok más ehhez hasonló kérdés merülhet fel...
A fenti két kérdésre nagyon egyszerű válaszolni. Azért ilyen olcsó, mert minden extra szolgáltatás viszonylag magas áron kerül számlázásra. Amennyiben azonban csak te magad utazol egy kézipoggyásszal, és nem vásárolsz olyan felesleges szolgáltatásokat, mint "elsőbbségi beszállás" és "nagyobb üléshely", akkor tényleg alacsony költségek mellett tudod abszolválni az utazást, és tényleg nincs "átverés" (persze az előforduló késéseket leszámítva, de legyünk őszinték, ez bármilyen légitársaság esetében lehetséges).
Egy olyan esetet szeretnék most megosztani mindenkivel, amely a Wizz Air ügyfélszolgálati munkáját/panaszkezelését demonstrálja.
Idén júniusban meglátogattam a jelenleg Korfun élő barátomat. Repülőgéppel utaztam, a Wizz Air szolgáltatását igénybe véve. Egy hónappal az utazás előtt lefoglaltam repülőjegyemet, viszonylag kedvező áron. Egy hetet tartózkodtam volna ezen az egyébként csodaszép görög szigeten, de egészségügyi problémáim adódtak, így hamarabb haza kellett jönnöm. A probléma ott jelentkezett, hogy Korfuról Budapestre csak szombati napon repül gép (de akkor három légitársaság is repül...), nekem pedig csütörtökön el kellett indulnom. (Bár ne tettem volna!! 36 órán át utaztam, keresztül az egész Balkánon...)
Hazaérkezve felvettem a kapcsolatot a Wizz Airrel, hogy legyenek szívesek visszatéríteni az igénybe-nem-vett Korfu-Budapest repülőút költségét, plusz a hozzá tartozó poggyászdíjat. Szokásos eljárás szerint ilyenkor a Wizz Air csak az útiköltséget térítené vissza (a poggyászdíjat nem), és abból is levonnák a rendelkezésre tartási díjat, ami 22000 forint. Így nem kaptam volna semmit. Viszont mivel orvosi igazolást nyújtottam be, és azt elfogadták, így felajánlották, hogy 1 éven belül telefonos ügyfélszolgálaton keresztül foglalva az útiköltséget és a poggyászdíjat is leutazhatom. A telefonos ügyfélszolgálat azonban szintén elég drága (percenként 235 forint, a honlapon rosszul (225) van feltüntetve), úgyhogy végülis nem tudom, hogy ez a bónuszút mennyibe is fog valójában kerülni, mert természetesen elfogadtam az ajánlatot.
Mindenki ítélje meg maga, hogy a Wizz Air tényleg fogyasztóbarát módon járt-e el vagy sem. Mindkét oldal mellett állnak érvek és ellenérvek is. Azt azért le kell szögeznem, hogy hálás vagyok a Wizz Airnek a máltányosságáért.
Utolsó kommentek