Érdekes kérdés, hogy ki, milyen boltban és mennyire igényli "szakértők" segítségét. Jelen esetben ezt értem vevőkiszolgálás alatt. Én személy szerint ruhavásárláskor nem szívesen megyek be olyan üzletbe, ahol nincs senki, de 2-3 eladó köröz, arra várva, hogy "lecsaphassanak". Azonban - főleg elektronikai termékek vásárlásakor - nem árt néha, ha van valaki ott helyben, aki ért hozzá, és segít. Azonban a stílus ilyenkor sem mindegy. Modortalan, bunkó, kevéssé készséges ügyféltájékoztatás esetén a vevő könnyen elállhat a vásárlástól. A vevőszolgálatnak éppen ezért nagyon fontos szerepe van.
Múlt héten nagybátyámmal az Örs vezér téri Media Marktban hősugárzót kerestünk illetve akartunk választani. Egy eladó segítségét kértük. Válaszolt minden kérdésre, de kicsit flegma volt, látszott, hogy nincs igazán kedvére a válaszolgatás. Aztán mondta, hogy ő igazából nem is ezen az osztályon dolgozik. Választottunk hősugárzót, és a pénztárhoz menet nagybátyám megjegyezte, hogy nem volt túl készséges a szakértő. Valahol egyetértek vele, valahol nem. Tényleg flegma volt, és nem szimpatikusan válaszolt. De tegyük fel a kérdést magunknak: ki szeret más helyett dolgozni? Ugye senki. Persze felmerül akkor a kérdés, hogy mégis mit csinált ezen az osztályon? Erre a kérdésre már nem tudom a választ...
Összegezve, a vevőszolgálatnak, a vevő felé irányuló segítségnyújtásnak komoly szerepe van a vásárlásban, és főleg az újravásárlás elősegítésében.
Utolsó kommentek