Vásárlók Könyve

Vásárlók Könyve - minden, amit mi, fogyasztók, vásárlók átélünk az üzletekben. Jó és rossz tapasztalatok - panaszkönyv és dicsőségtabló...

Facebook

Címkék

adó (1) állami vállalat (1) árképzés (1) barátok közt (2) békéltető testület (2) bkv (3) borotva (1) borravaló (2) budapest airport (1) büfé (1) bukósisak (1) busz (1) calabria étterem (1) cél (2) cliffhanger (2) coffeeshop company (1) copyright (1) csere (1) csokoládé (1) dallas (2) dohányzás (1) egér (1) elektronika (1) elérhetőség (1) étel (1) étterem (2) e kereskedelem (1) facebook (1) fájlmegosztás (1) fapados légitársaság (1) felszolgálási díj (1) fodrász (1) fogyasztható (1) garancia (1) görögország (1) hofi géza (1) hogyantovább (1) ígéret (2) internet (1) interspar (1) intersport (1) jóban rosszban (1) jóbarátok (1) kartell (1) kávé (2) kávézó (1) kerékpár (1) kiss béla (1) kiszolgálás (1) kleen kut (1) komment (1) közgazdaságtan (1) közlekedés (4) kozmetikus (1) küldetés (3) lábnyom (1) letöltés (1) masszázs (1) média (1) media markt (1) metropol (1) minőség (1) minőségét megőrzi (1) monopólium (4) olasz (1) oligopólium (3) panaszkezelés (2) pixmania (1) playersroom (3) poggyász (1) raktár (1) regisztráció (1) reklám (1) repülés (2) rookwool (1) sisak (1) snippet (1) sofőr (1) sorozat (3) szabad verseny (1) szakértő (1) szavazás (2) szinga sport kft. (1) szolgáltatási díj (1) született feleségek (1) taxi (1) tea (1) terméktapasztalat (1) tervgazdaság (1) tesco (1) top shop (1) tv shop (1) ügyfélszolgálat (2) utazás (1) vámpírnaplók (1) vasút (1) vevőszolgálat (1) webjul (1) wizzair (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • SISSI: Én nem tudom,miért fapados,vagy diszkont áron működő a Wizz Air??Az én személyes tapasztalatom,hog... (2012.06.11. 08:48) Wizz Air
  • Gergő1: @honza79: Elmeséled a történetet? (2011.09.12. 19:02) Playersroom
  • honza79: Helo, én is megszivtam ezzel a KFT-vel, jelenleg a D.A.S. neél van a z ügyem, valszeg pereskedés l... (2011.09.12. 14:45) Playersroom
  • Gergő1: @BabelFishy: Ha beperled őket, nagyon szívesen leszek a tanúd. Illetve milyen más összefogásra gon... (2011.09.07. 18:12) Playersroom
  • BabelFishy: És nincs kedved az összefogáshoz?:) Vagy tényleg nem érnek ennyit ezek a dolgok?! Most "Harcos her... (2011.09.07. 10:28) Playersroom
  • Utolsó 20

Mikor működik fogyasztóbarát módon a monopólium?

2010.08.19. 20:46 :: Gergő1

Egy korábbi bejegyzésem során azt állítottam, hogy a monopólium/oligopólium működhet(ne) olyan módon is, hogy az nem árt a fogyasztóknak. Az, hogy használna is nekik, valószínűleg szép álom marad...

 

A monopóliumokra korábban az állami vállalatok illetve a közművek szolgáltak alapvető példaként. A piacgazdaságban a monopóliumok léte általában nem kívánatos, ez alól az állami vállalatok jelentettek/jelentenek kivételt, hiszen ezek a vállalatok közjavakat állítanak elő, közszolgáltatásokat nyújtanak, ezért árképzésük elsődleges orientációja nem az extraprofit, hanem a minél szélsebb körű hozzáférhetőség és ellátás megvalósítása. Napjainkban azonban a fenti ágazatok is általában magánkézben vannak, és a piac oligopolisztikus jellegű. Legtisztábban a monopólium a közösségi közlekedés (leánykori nevén BKV) esetében maradt fenn. Amennyiben azonban valaki azt állítaná, hogy a BKV fogyasztóbarát, annak sürgősen ajánlom, hogy tegyen egy nagy kört Budapesten buszokkal...

Szóval alapvetően bajban vagyok, mert nem tudok pozitív példát hozni a monopóliumra. Ha esetleg van valakinek valamilyen ötlete, azt nagyon szívesen fogadnám a kommentek között. Addig is maradjunk annyiban, hogy a monopólium nem kedvez a fogyasztóknak, előnytelenebb, mint a - közel - szabad verseny.


2 komment

Címkék: közlekedés bkv monopólium szabad verseny állami vállalat oligopólium

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarlokkonyve.blog.hu/api/trackback/id/tr632233849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Onebottle 2010.08.25. 16:26:11

Szerintem nem a BKV monopolhelyzetével van baj, a közlekedésben, hanem az emberek minőségével. A BKV-val kapcsolatos problémák többsége az állami korrupcióból ered sokkal inkább mint a monopolisztikus jelleméből. Budapesten azért nem rossz a tömegközlekedés, európai viszonylatban sem, csak az irányítás nem megfelelő, ebből adódik, h. mindenki zsigerből utálja a bkv-t.

Gergő1 2010.08.25. 19:04:07

Igen, nyilván dolgoznak az emberben a rossz beidegződések, de az a véleményem, hogy a jegyárak folytonos emelése a járműpark siralmas állapota mellett semmiképp nem nevezhető fogyasztóbarátnak.
süti beállítások módosítása