Amint azt ígértem, beszámolok arról az esetről, amely megihlette a blogot. Tűnhet ez az egész ügy apróságnak, de a Szinga Sport Kft. – a Playersroom lánc üzemeltetője – magatartása annyira felháborító és egyúttal elkeserítő volt számomra, hogy úgy éreztem, muszáj valamilyen formában érvényt szereznem a saját igazamnak. Végül ezt a formát , a blogot választottam, talán a bejegyzés végére kiderül, hogy miért.
Az egész úgy kezdődött, hogy 2009. május 10-én betértem az Árkád bevásárlóközpontban található Playersroom üzletbe, és hosszas mérlegelés után 12 990 Forintért vásároltam egy Lecoq sportif Deauville Sailor márkajelzésű cipőt, amelynek a jellege erősen emlékeztetett a régi tornacipőkre. Mint az később kiderült, ez nagyon rossz döntés volt…
A cipő szavatossági ideje 2 év: minőségi probléma esetén az első 6 hónap során az eladót terheli a bizonyítási kötelezettség, a további 18 hónapban pedig a vevőt. Én 5 hónappal a vétel után, 2009. október 5-én vittem vissza a cipőt az üzletbe, azzal a jegyzőkönyvbe is felvezetett indokkal, hogy mindkét cipő kéreg része (a sarkánál) eltört, sőt az egyik cipő esetén kiszakadt a bélés, és hiányzott a kéreg egy része(ez utóbbi indokok rá se m kerültek a jegyzőkönyvre). Az eladó arról tájékoztatott, hogy 15 munkanapon belül kivizsgálják az ügyet, azaz elküldik a saját szakértőjükhöz, Kiss Bélához, aki majd készít róla egy szakvéleményt, és ez alapján döntenek panaszom jogosságáról., ezt követően, szintén 15 napon belül telefonon értesítenek. A 15 munkanapos határidőt természetesen nem sikerült tartani, sokszori, részemről történt megkeresés után végül október 27. helyett (ekkor járt le a 15 munkanap) november 18-án közölték velem az ítéletet: alaptalan a panaszom, olyan nevetséges, és ráadásul abszolút feltételezéseken alapuló indokokkal, hogy
- „láb sajátos mozgása”
- „a lábbeli … nem megfelelően kifűzött állapotban történő fel- és levétele” (ez határozattan nem volt igaz: ennél a cipőnél különösen odafigyeltem erre)
- „egyéb külső mechanikai behatás, sérülés”.
Ezek után levélben megkerestem a Szinga Sport Kft.-t, hogy bírálják felül döntésüket, és cseréljék ki a cipőt vagy adják vissza a pénzt, illetve küldjenek valamilyen igazolást arról, hogy egyáltalán ki ez a Kiss Béla. Természetesen egyiket sem tették meg, így 2010. február 9-én sor került a Békéltető Testületi eljárásra, amelynek határozata egyelőre nincs fenn a Testület honlapján, de megpróbálom elintézni, hogy minél hamarabb fent legyen.
A békéltető testületi eljáráson a Szinga Sport Kft. nem jelent meg, hanem egy levelet küldött, hogy nem veti alá magát a Testület ajánlásának (sajnos ezt megteheti), és kompenzációként a termék árának 20 (!!) százalékát ajánlották fel. Ezt pedig én nem fogadtam el. A Testület a javamra ítélt, a Playersroom pedig természetesen nem adta vissza a pénzem. Megfenyegettem őket polgári peres úttal, de az nem használt. Végül a per helyett inkább a blogot választottam.
Remélem kellően sok emberhez eljutnak ezek az információk. A lényeg: nem szabad a Playersroomban vásárolni!!
És még egy info: „Vásárlók Könyve” néven fent vagyok a Facebookon is!
Utolsó kommentek