Honlapom egy kitartó olvasója, WebJul ismét megörvendeztetett egy újabb vásárlási tapasztalattal, azonban e tapasztalat semmiképpen nem tekinthető olyan kedvezőnek, mint az Intersport-sztori. Persze mindenkinek szíve joga eldönteni, de azért szerintem elég egyértelmű az eset, amely a Pixmania internetes, elektronikai termékekre specializálódott vásárlási felületének ügyfélszolgálati tevékenységét mutatja be.
"Egy évvel ezelőtt a Pixmania.hu internetes áruházban vásároltam egy firewire csatlakozóval (ez az egyik leggyorsabb csatlakozó) rendelkező 1 terabyte-os külső merevlemezt a Macbookomhoz. A merevlemez csatlakozókábele azonban egy év után elromlott, így szervizbe kellett küldenem az eszközt. A szerviz Franciaországban van, de ennek ellenére is 2 hetes szervizidőtartamot garantáltak.
Egy hónap elteltével a Pixmania internetes megrendelés figyelő rendszere még mindig azt jelezte, hogy a szervizelési folyamat „feldolgozás alatt áll”. Ekkor hívtam fel az ügyfélszolgálatot és érdeklődtem, hogy mi a helyzet a szervizeléssel. Sajnos választ nem tudtak adni, de megígérték, hogy visszahívnak. Ez azonban soha nem történt meg. Egy hét múlva ismét telefonáltam, ekkor megtudtam, hogy a kábel nem javítható, és az adott típust már nem forgalmazzák, ezért levásárolhatom a vételárat vagy kínálnak egy azonos tudású készüléket cserébe. „Azonos tudású készülékként” ajánlottak egy közönséges USB-s merevlemezt, amely sokkal lassabb, de cserébe ugyanannyiba kerül. Ezek után talán nem feltétlenül meglepő, hogy a jóváírást választottam, amelyre azonban további két hetet kellett várnom, azzal az indokkal, hogy meghibásodott a rendszerük. Ekkor már kezdtem ideges lenni. Nagy nehezen és erős kompromisszumokkal sikerült kiválasztanom egy másik terméket, amely többé kevésbé pótolta volna az általam választott terméket, de ekkor egy újabb rendszerhiba nem engedett vásárolni. Közben eltelt a második hónap. Ekkor már indulatosan hívtam fel őket és a pénzem bankszámlára való visszautalását kértem, amit egy hetes határidővel teljesítettek, de néhány költségüket természetesen levonták.
Nem akarom a Pixmania egészét kritizálni, de a budapesti vevőszolgálat készségessége, a központi adminisztráció sorozatos és vevő kárára történő hibái véleményem szerint nem megengedhetőek egy ekkora cég esetében."
MInt azt az esetből is láthatjuk, az internetes alapú, illetve szakszóval e-kereskedelem esetén is rendkívül fontos a korrekt, ügyfélbarát vevőkiszolgálás és -gondozás, panaszkezelés és ügyfélszolgálat. Nagyon kiváncsi lennék, hogy vajon WebJul legközelebb is a Piaxmaniához fordul-e, amennyiben hasonló termékre van szüksége...
Utolsó kommentek